به پیشنهاد مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی

تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم تصویب شد

یزدفردا "به گزارش دفتر نماینده مردم یزد و صدوق ، درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم پس از ارائه به هیات رییسه توسط نماینده مردم یزد و صدوق و بررسی و تصویب در کمیسیون مربوطه با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مبنی بر تصویب این درخواست در کمیسیون و صحبتهای نماینده مردم یزد و صدوق به عنوان طراح ، درباره اهداف این تحقیق و تفحص و نقش نظارتی مجلس در اجرای مصوبات و قوانین از جمله قانون برنامه چهارم به خصوص در آستانه تدوین قانون برنامه پنجم نهایتاً در صحن علنی مجلس به تصویب رسید
علی اكبر اولیاء در این خصوص اظهار داشت: نمایندگان زمان زیادی را برای تصویب قوانین می‌گذرانند و قانون برنامه چهارم نیز از این امر مستثنی نبوده و با تبدیل شدن به قانون برای همه لازم الاجرا بوده و به عنوان مطالبات مردم قرار می گیرد.
نماینده یزد و صدوق خاطرنشان كرد: متاسفانه علی رغم وجود منابع و در آمدهای نفتی غیر قابل تصور و بیش از پیش بینیها كه برای تحقق برنامه وجود داشت اما متاسفانه گزارشهای واصله ازبرخی وزارتخانه حاکی از تحقق 50 % اهداف برنامه میباشد.
اولیاء اظهار داشت: حال كه در آستانه ارائه برنامه پنجم هستیم لازمست تا نقدی نسبت به اجرای برنامه چهارم داشته باشیم.
وی افزود: البته مركز پژوهش‌ها در یك سال آماری به بررسی نحوه اجرایی برنامه چهارم پرداخته است اما بنظر می‌رسد ضرورت دارد این موضوع در صحن علنی نیز بررسی شود و مجلس یك جمع بندی‌هایی از برنامه چهارم پیش از ارائه برنامه پنجم داشته باشد.
نماینده یزد و صدق عدم ارائه گزارش سالانه رئیس جمهور در ارتباط با نحوه اجرای برنامه چهارم را از دیگر دلایل نیاز و درخواست این تحقیق و تفحص برشمرد.
پس از سخنان نماینده یزد و صدوق تقاضای تحقیق و تحفص از عملكرد برنامه چهارم به رای گذاشته شد كه با 117 رای موافق، 77 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب مجلس رسید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا